J-065 WFU 21-09-2020
Geplaatst: 28 sep 2020 21:17
J-065. Op 21 september 2020 maakte zij haar laatste vlucht. Van Leeuwarden naar Volkel en zonder "zichtbaar" te zijn op de virtuele radars als ik het goed gevolgd heb.
Jawel ook deze F-16BM is UITgevlogen.
86-0065. LM Aero T/V 6E-34 F-16B Block 15AA OCU Local C/n van Fokker L-255 werd overgedragen aan de Klu op 19 december 1988 en kwam in actieve dienst op 21-12-1988
1 Uit de verbeterde serie F-16's die voorzien waren met de OCU (Operation Capability Upgrade).
Voorzover mij bekend werd ze in 1996 verbouwd naar F-16BM.
Van december 1988 tot juli 1994 315 sqn.
27 May 1989 Mildenhall static samen met J-062 J-230 en J-270, een F-27 en 2x NF-5.
Daarna tot januari 1995 306sqn.
Overgedragen aan 312sqn tot november 1995
En vervolgens weer door naar 311sqn
Voorzover mij bekend werd ze in 1996 verbouwd naar F-16B Block 20 MLU
In april 1998 voor korte tijd overgedragen aan 322 sqn
En kon in augustus 1998 al weer naar 315 sqn waar het allemaal begon.
In mei 1999 werd ze weer voor 2 maanden uitgeleend aan 322 sqn.
Na terugkeer bij 315sqn in juli mocht ze 1 maand blijven tot augustus 1999
In dienst van 313sqn tot september 2007
Als 306sqn weer met J-065 mag vliegen. In de opleidingstaak van dat squadron kwam ze terecht op Springfield IAP Ohio en droeg blijkbaar nog steeds het 313sqn embleem.
In januari 2011 werd ze gestationeerd bij het USAF 148 FS.
Tot ± midden 2013 (datum is mij onbekend: wisseling van F-16's naar en van Tucson) waarop ze naar Nederland vertrok en definitief bij 322 sqn introk.
Een mooie staat van dienst tot de laatste vlucht naar Volkel.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel aankomende vliegers het vak in deze duo hebben geleerd.....
Jawel ook deze F-16BM is UITgevlogen.
86-0065. LM Aero T/V 6E-34 F-16B Block 15AA OCU Local C/n van Fokker L-255 werd overgedragen aan de Klu op 19 december 1988 en kwam in actieve dienst op 21-12-1988
1 Uit de verbeterde serie F-16's die voorzien waren met de OCU (Operation Capability Upgrade).
Voorzover mij bekend werd ze in 1996 verbouwd naar F-16BM.
Van december 1988 tot juli 1994 315 sqn.
27 May 1989 Mildenhall static samen met J-062 J-230 en J-270, een F-27 en 2x NF-5.
Daarna tot januari 1995 306sqn.
Overgedragen aan 312sqn tot november 1995
En vervolgens weer door naar 311sqn
Voorzover mij bekend werd ze in 1996 verbouwd naar F-16B Block 20 MLU
In april 1998 voor korte tijd overgedragen aan 322 sqn
En kon in augustus 1998 al weer naar 315 sqn waar het allemaal begon.
In mei 1999 werd ze weer voor 2 maanden uitgeleend aan 322 sqn.
Na terugkeer bij 315sqn in juli mocht ze 1 maand blijven tot augustus 1999
In dienst van 313sqn tot september 2007
Als 306sqn weer met J-065 mag vliegen. In de opleidingstaak van dat squadron kwam ze terecht op Springfield IAP Ohio en droeg blijkbaar nog steeds het 313sqn embleem.
In januari 2011 werd ze gestationeerd bij het USAF 148 FS.
Tot ± midden 2013 (datum is mij onbekend: wisseling van F-16's naar en van Tucson) waarop ze naar Nederland vertrok en definitief bij 322 sqn introk.
Een mooie staat van dienst tot de laatste vlucht naar Volkel.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel aankomende vliegers het vak in deze duo hebben geleerd.....