Aankondiging "In between runways"
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Top user
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 19 okt 2005 10:26
- Locatie: Grave
- Contacteer:
Aankondiging "In between runways"
Aankondiging basisbezoek “In between runways”
Spotting Group Volkel is verheugd dat wij voor de derde keer dit jaar een basisbezoek aan de Vliegbasis Volkel mogen brengen.
Wij hebben getracht om in overleg met o.a. sectie communicatie een bezoek te organiseren waarbij de lokale F-16’s vanaf een ander oogpunt gefotografeerd kunnen worden.
Op 16 augustus a.s. kunnen daarom 14 personen deelnemen om “in between runways” een fotograafeer mogelijkheid te hebben.
Er is een verhard stuk aan de kant van de baankoppen runway 24L & R (aan de kant van Mill). Dit is ter hoogte van de LCB.
Dat betekend dat dit bezoek alleen doorgang kan vinden als Runway 24 in gebruik is.
Er zal daarom een back-up datum zijn en dat is voor dit bezoek gesteld op 23 augustus a.s. Als dan wederom runway 24 niet in gebruik is, zal er hoe dan ook gefotografeerd worden aan de 06 kant bij de LCB, maar dat zal dan niet tussen beide runways in zijn.
In principe is het de bedoeling dat wij tijdens de take-of tot en met de recovery van de middagwave aanwezig zijn op de fotografeer locatie.
Concrete tijden zijn vooralsnog niet bekend en zijn afhankelijk van het vliegschema.
Het zal in ieder geval plaatsvinden in de middag.
Heb je interesse voor dit bezoek kan je je aanmelden via : link
Zoals altijd, indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er plaats is, zal er geloot worden.
Dit is het tweede bezoek wat pas op korte termijn bekend wordt gemaakt.
Onze excuses hiervoor, dit is niet iets waar wij een gewoonte van willen maken.
Met vriendelijke groet,
Joost de Raaf
Voorzitter SG Volkel.
Spotting Group Volkel
Postbus 77
5408 ZH Volkel
Nederland
e-mail: bestuur@sgvolkel.nl
www.sgvolkel.nl
Spotting Group Volkel is verheugd dat wij voor de derde keer dit jaar een basisbezoek aan de Vliegbasis Volkel mogen brengen.
Wij hebben getracht om in overleg met o.a. sectie communicatie een bezoek te organiseren waarbij de lokale F-16’s vanaf een ander oogpunt gefotografeerd kunnen worden.
Op 16 augustus a.s. kunnen daarom 14 personen deelnemen om “in between runways” een fotograafeer mogelijkheid te hebben.
Er is een verhard stuk aan de kant van de baankoppen runway 24L & R (aan de kant van Mill). Dit is ter hoogte van de LCB.
Dat betekend dat dit bezoek alleen doorgang kan vinden als Runway 24 in gebruik is.
Er zal daarom een back-up datum zijn en dat is voor dit bezoek gesteld op 23 augustus a.s. Als dan wederom runway 24 niet in gebruik is, zal er hoe dan ook gefotografeerd worden aan de 06 kant bij de LCB, maar dat zal dan niet tussen beide runways in zijn.
In principe is het de bedoeling dat wij tijdens de take-of tot en met de recovery van de middagwave aanwezig zijn op de fotografeer locatie.
Concrete tijden zijn vooralsnog niet bekend en zijn afhankelijk van het vliegschema.
Het zal in ieder geval plaatsvinden in de middag.
Heb je interesse voor dit bezoek kan je je aanmelden via : link
Zoals altijd, indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er plaats is, zal er geloot worden.
Dit is het tweede bezoek wat pas op korte termijn bekend wordt gemaakt.
Onze excuses hiervoor, dit is niet iets waar wij een gewoonte van willen maken.
Met vriendelijke groet,
Joost de Raaf
Voorzitter SG Volkel.
Spotting Group Volkel
Postbus 77
5408 ZH Volkel
Nederland
e-mail: bestuur@sgvolkel.nl
www.sgvolkel.nl
www.24december1944.com
- Aviator
- SGV Pro
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 16 feb 2006 19:51
- Locatie: Den Dungen
- Contacteer:
Re: Aankondiging "In between runways"
Misschien een dom vraagje: wat is de LCB?
Greetz,
Ad
Greetz,
Ad
- Mickey312
- SGV Pro
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 sep 2010 11:38
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Aankondiging "In between runways"
Volgens mij die lage bunkertjes/uitkijkposten aan beide baankoppen tussen de banen in.
Michael
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
Please do not copy any of my pictures to other forums or Facebook pages without my prior consent per pm.
- sgvolkel
- Site Admin
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 21 jul 2005 21:59
- Contacteer:
Re: Aankondiging "In between runways"
Precies; LCB = Local Contral Bunker.
Een extra post voor de verkeersleiding. Vroeger ook wel de wielenwacht genoemd, die keek of inderdaad het landingsgestel "uit" was.
Misschien heeft Rob H. nog een uitgebreidere aanvulling hierop?
Een extra post voor de verkeersleiding. Vroeger ook wel de wielenwacht genoemd, die keek of inderdaad het landingsgestel "uit" was.
Misschien heeft Rob H. nog een uitgebreidere aanvulling hierop?
T-Opa²
- sgvolkel
- Site Admin
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 21 jul 2005 21:59
- Contacteer:
Re: Aankondiging "In between runways"
Inmiddels hebben alle inschrijvers een bericht via mail ontvangen of men wél óf - helaas - niet deel mag nemen aan dit bezoek.
Heb jij jezelf ingeschreven voor dit bezoek en heb je géén bericht ontvangen, neem dan even kontakt op met reizen@sgvolkel.nl
Heb jij jezelf ingeschreven voor dit bezoek en heb je géén bericht ontvangen, neem dan even kontakt op met reizen@sgvolkel.nl
T-Opa²
-
- SGV Advanced
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03 feb 2015 19:53
- Locatie: Ospel
Re: Aankondiging "In between runways"
Aangezien er hier nog weinig staat zal ik maar het spits afbijten, misschien volgen er nog meer deelnemers van de shoot.
In de ochtend vroeg richting het veld gegaan, maar nadat ik Uden uit reed begon het al behoorlijk mistig te worden. Toen ik om 9:00 uur bij de spottersplek arriveerde hoorde ik al enkele vliegtuigen klaar staan. Ze waren vroeg vandaag. De J-011, J-020, J-386 en J-016 stonden al te wachten.
Via de scanner werd er enkele keren gemeld hoeveel het zicht was, dit was nog lang niet voldoende. Na een kwartiertje werd er gemeld dat het zicht te weinig was en de vlucht gecancelled werd. Er werd over de radio iets geroepen wat leek op "Ben ik daarvoor opgestaan!". Iemand was ook niet helemaal blij op dat moment.
De piloten verontschuldigden zich bij spotters die stonden te wachten. McFly in de J-011:
Hassel in de J-020:
De heren in de dual (J-386):
De J-016 werd gevraagd nog even te wachten, het weer zou mogelijk binnen 30 minuten beter worden. Na 30 minuten kreeg hij inderdaad de mededeling dat hij mocht vertrekken:
Nadat de J-016 was vertrokken was het tijd om naar de andere kant van de basis te rijden, we moesten ons ten slotte al om 10:30 uur melden bij het BIC. Na de bekende briefing en hesjes liepen we naar de poort en na controle van de paspoorten konden we ons naar de baan begeven.
De eerste die zicht liet zien was de J-011.
Deze parkeerde op de holding en even later kwam zijn maatje in de J-020 erbij.
De J-512 kwam even later voorbij rollen en parkeerde tussen de banen in vlak bij ons.
De J-011 rolde de baan op en toen viel het mij ineens op dat deze een gekleurd logo op de staart had zitten. Aan de andere kant staat er een grijs logo.
De J-020 kwam erbij en samen deden ze een "Holding Hands" takeoff.
Vlug omdraaien omdat de J-512 achter ons op de parallelbaan vertrok. Helaas kleuren wat minder omdat we ineens tegen de zon in moesten fotograferen.
Na het vertrek werden we nog getrakteerd op een Touch and Go van de G-273.
Hierna vertrok de J-196 nog naar de FWIT in Leeuwarden omdat daar een trainingsbak stuk was gegaan. Deze zou ook niet meer terugkeren.
De J-011 en J-020 kwamen enige tijd later weer terug, en net als bij vertrek deden ze nu ook weer een "Holding Hands" formatie.
En omdat we dit niet vaak vanuit deze hoek zien nog een foto.
Als laatste kwam de J-512 weer terug en zat het bezoek er voor ons op.
In de ochtend vroeg richting het veld gegaan, maar nadat ik Uden uit reed begon het al behoorlijk mistig te worden. Toen ik om 9:00 uur bij de spottersplek arriveerde hoorde ik al enkele vliegtuigen klaar staan. Ze waren vroeg vandaag. De J-011, J-020, J-386 en J-016 stonden al te wachten.
Via de scanner werd er enkele keren gemeld hoeveel het zicht was, dit was nog lang niet voldoende. Na een kwartiertje werd er gemeld dat het zicht te weinig was en de vlucht gecancelled werd. Er werd over de radio iets geroepen wat leek op "Ben ik daarvoor opgestaan!". Iemand was ook niet helemaal blij op dat moment.
De piloten verontschuldigden zich bij spotters die stonden te wachten. McFly in de J-011:
Hassel in de J-020:
De heren in de dual (J-386):
De J-016 werd gevraagd nog even te wachten, het weer zou mogelijk binnen 30 minuten beter worden. Na 30 minuten kreeg hij inderdaad de mededeling dat hij mocht vertrekken:
Nadat de J-016 was vertrokken was het tijd om naar de andere kant van de basis te rijden, we moesten ons ten slotte al om 10:30 uur melden bij het BIC. Na de bekende briefing en hesjes liepen we naar de poort en na controle van de paspoorten konden we ons naar de baan begeven.
De eerste die zicht liet zien was de J-011.
Deze parkeerde op de holding en even later kwam zijn maatje in de J-020 erbij.
De J-512 kwam even later voorbij rollen en parkeerde tussen de banen in vlak bij ons.
De J-011 rolde de baan op en toen viel het mij ineens op dat deze een gekleurd logo op de staart had zitten. Aan de andere kant staat er een grijs logo.
De J-020 kwam erbij en samen deden ze een "Holding Hands" takeoff.
Vlug omdraaien omdat de J-512 achter ons op de parallelbaan vertrok. Helaas kleuren wat minder omdat we ineens tegen de zon in moesten fotograferen.
Na het vertrek werden we nog getrakteerd op een Touch and Go van de G-273.
Hierna vertrok de J-196 nog naar de FWIT in Leeuwarden omdat daar een trainingsbak stuk was gegaan. Deze zou ook niet meer terugkeren.
De J-011 en J-020 kwamen enige tijd later weer terug, en net als bij vertrek deden ze nu ook weer een "Holding Hands" formatie.
En omdat we dit niet vaak vanuit deze hoek zien nog een foto.
Als laatste kwam de J-512 weer terug en zat het bezoek er voor ons op.
-
- SGV Pro
- Berichten: 1355
- Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53
Re: Aankondiging "In between runways"
Leuke foto's!
Bedankt voor het verslagje hier op het forum, het blijkt een zeldzaamheid te zijn want blijkbaar moet tegenwoordig alles op Facebook-vergaarbak..
Bedankt voor het verslagje hier op het forum, het blijkt een zeldzaamheid te zijn want blijkbaar moet tegenwoordig alles op Facebook-vergaarbak..
- sgvolkel
- Site Admin
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 21 jul 2005 21:59
- Contacteer:
- jah wise
- SGV Pro
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: 17 okt 2005 16:15
- Locatie: beek en donk
Re: Aankondiging "In between runways"
+1
give thanks to jah rastafari and everyone who makes spotting possible.
-
- SGV Advanced
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03 feb 2015 19:53
- Locatie: Ospel
Re: Aankondiging "In between runways"
Graag gedaan. Zo houden we het forum ook een beetje levendig en kunnen we ten minste iets terugvinden (wat op Facebook erg lastig is).
Overigens ligt het irritante trapje er nog steeds (zie foto's naast de J-011).
Overigens ligt het irritante trapje er nog steeds (zie foto's naast de J-011).
- jah wise
- SGV Pro
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: 17 okt 2005 16:15
- Locatie: beek en donk
Re: Aankondiging "In between runways"
Hoezo irritant trapje?
Hoort gewoon bij de situatie.
Hoort gewoon bij de situatie.
give thanks to jah rastafari and everyone who makes spotting possible.
-
- SGV Pro
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05
Re: Aankondiging "In between runways"
Leuke foto's en bijbehorende teksten. Lekker informatief. Bedankt voor het plaatsen.
-
- SGV Pro
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 13 apr 2015 20:33
Re: Aankondiging "In between runways"
Leuke serie, fijn dat SGV dit jaar een heel aantal leuke bezoekjes heeft weten te regelen op ons Volkel. Hopelijk ben ik in qua tijd in de gelegenheid om er binnenkort weer een mee te pikken. Groetjes