Hah! Ik ben de eerste die hier iets gaat posten.
Velen wisten het niet maar ik heb langere tijd een portfolio website gehad.
Omdat ik niet meer actief programmeerde, heb ik destijds voor Adobe Portfolio gekozen.
Nu is mijn school van naam veranderd en het account wat ik daarvoor gebruikte ermee verloren gegaan. Alles weg dus.
[geek mode on]
Ik heb dus besloten om nu zelf maar een portfolio site te bouwen met (hopelijk) gebruik van de nieuwste technieken zoals "mobile first" en "responsive" design.
De basis is een javascript wat ik zelf heb geschreven. Er gebeurt helemaal niets server side, dus geen PHP of NodeJS in gebruik. Niet omdat ik dat niet beheers, maar omdat ik de site puur client site wil houden.
Voor de PC zijn er nog wat animaties toegevoegd omdat dat lekker bekt. Die maken gebruik van het "mouseover" event wat op de telefoon natuurlijk niet bestaat. Dat wil niet zeggen dat er op mobiel minder functionaliteit is want dat is namelijk niet zo. Sterker nog; op mobiel heb je de keuze om het apparaat te draaien.
Momenteel lijkt de site vrij van bugs maar goed, het zijn altijd anderen die dat ontdekken. Omdat het een clientside website is, kun je de code gewoon bekijken en je wenkbrauwen fronsen bij bepaalde keuzes die ik gemaakt heb. Moment van de dag bij het programmeren zullen we maar zeggen. Het script is al 10x veranderd omdat ik zelf ook af en toe mijn bedenkingen heb bij bepaalde keuzes.
[geek mode off]
Op het moment dat je de site bezoekt, kijk je naar de derde versie en de eerste waarvan ik denk; ja nu durf ik het aan.
Het is de bedoeling dat de voorpagina nog dynamisch wordt waardoor die gemakkelijker is te onderhouden. De foto's die er al staan (vooral GLV5) moeten nog beter uitgeselecteerd worden. Dat zijn er nu teveel.
Ik weet nog niet of ik er reisreportages op ga zetten. Er is wel rekening mee gehouden met de ontwikkeling van de site.
Afijn, genoeg erover denk ik. Hier is de link: https://www.bvdboomen.nl
Veel kijkplezier!
Online portfolio
Moderators: Zonan Adolfse, T-O, sgvolkel
-
- SGV Pro
- sgvolkel
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Online portfolio
Mijn eerste reactie: eenvoudig doch doeltreffend. Dus gewoon netjes.
De zwart-wit foto's zijn heerlijk dynamisch!
Jij zegt: eerste posting....eerder stonden hier toch écht wel berichten. Die zijn blijkbaar omdat ze niet meer actueel waren verwijderd.
De zwart-wit foto's zijn heerlijk dynamisch!
Jij zegt: eerste posting....eerder stonden hier toch écht wel berichten. Die zijn blijkbaar omdat ze niet meer actueel waren verwijderd.
T-Opa²
-
- SGV Pro
Dank je wel Theo. Ja, die z/w is niet iets wat jullie van me gewend zijn.
- Paul Baijens
- SGV Pro
Heerlijk om er langzaam doorheen te bladeren en volop te genieten van de opnames (en bewerkingen), Ben.
Je weet wellicht dat ik vooral van verhaal met beeld ben.
Het verhaal vult aan wat een beeld niet kan laten zien.
Is het toevoegen van bijvoorbeeld EXIF gegevens een idee?
Edit: En je zult van mij TEVEEL niet horen....
Je weet wellicht dat ik vooral van verhaal met beeld ben.
Het verhaal vult aan wat een beeld niet kan laten zien.
Is het toevoegen van bijvoorbeeld EXIF gegevens een idee?
Edit: En je zult van mij TEVEEL niet horen....
groeten, Paul